Postup pri podávaní sťažností | Luna Alchemy & Magic
Článok 1: Úvodné ustanovenia
Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len "reklamácie") musia byť uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom. V prípade, že sa otázky neupravené týmto reklamačným poriadkom objavia, riadia sa právnymi predpismi Slovenskej republiky.
Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru v prípadoch:
- Ak bol tovar zakúpený s dohodnutou zľavou pre dané vady.
- Ak ide o použitý tovar a vada zodpovedá stupňu používania pri prevzatí kupujúcim.
- Ak vada vznikla opotrebením spôsobeným bežným používaním.
- Ak vadu spôsobilo nesprávne používanie, skladovanie alebo údržba tovaru.
- Ak bola vada spôsobená vonkajšou udalosťou, ktorú predávajúci nemohol ovplyvniť.
Článok 2: Uplatnenie reklamácie
- Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu písomne na e-mailovej adrese luna.alchemy.magic@gmail.com alebo písomne na adresu:
Tibor Bertók, Sídlisko M. Corvina 1962/34, Veľký Meder 93201. - Kupujúci musí preukázať, že je oprávnený uplatniť reklamáciu, a to predložením dokladu o kúpe alebo iného hodnoverného dokladu.
- Reklamáciu nemožno uplatniť na vadu, ktorá už bola reklamovaná a za ktorú bola poskytnutá primeraná zľava z ceny.
V prípade, že reklamácia spôsobí kupujúcemu ťažkosti, napr. ak tovar nie je možné dopraviť obvyklým spôsobom, predávajúci posúdi vadu na mieste alebo po dohode s kupujúcim.
Článok 3: Lehota na uplatnenie práv
- Kupujúci môže uplatniť svoje práva z vadného plnenia do 24 mesiacov od prevzatia tovaru, pri nákupe na podnikateľské účely je lehota 12 mesiacov.
- Reklamáciu je potrebné uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení vady.
- V prípade výmeny tovaru v rámci reklamácie neplynie nová lehota, platí pôvodná lehota od dátumu prijatia reklamovaného tovaru.
Článok 4: Vybavovanie sťažností
- Predávajúci informuje kupujúceho o prijatí reklamácie e-mailom a poskytne pokyny na ďalší postup.
- Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.
- Ak lehota uplynie bez vybavenia reklamácie, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Kupujúci je povinný prevziať reklamovaný tovar najneskôr do 10 dní od vybavenia reklamácie. V prípade neprevzatia si predávajúci vyhradzuje právo účtovať poplatok za uskladnenie.
Článok 5: Riešenie sporov
- Ak sa kupujúci a predávajúci nedohodnú na vybavení reklamácie, kupujúci sa môže obrátiť na príslušný súd.
- Na riešenie sporov možno použiť platformu na riešenie sporov online na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Článok 6: Zodpovednosť za kvalitu
- Predávajúci dodáva tovar kupujúcemu v súlade s Občianskym zákonníkom. Tovar má vlastnosti, ktoré boli dohodnuté alebo ktoré sú zvyčajné pre tento druh tovaru.
- Ak tovar nevyhovuje dohodnutým požiadavkám, má kupujúci právo na dodanie nového tovaru, výmenu súčasti, primeranú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy.
Článok 7: Náklady na reklamáciu
- Ak je reklamácia oprávnená, má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov.
- Ak predávajúci reklamáciu zamietne, môže kupujúci požiadať o odborné posúdenie chyby u súdneho znalca.